ds_placka_f_2.png

Ostatní

Tyto stránky sponzoruje:

Pomáhají nám:

CIDESA a.s.



Jaroslav Tupy Švédsko

www.siconet.cz



Sbor dobrovolných hasičů Sázava


Manželé Stychovi, Benešov

Radim a Lubor Hauptmannovi, Praha

Divadelní soubor Jiřího Voskovce Sázava



Jindřiška Orlichová

Vítejte na stránkách spolku Dětské srdíčko určených rodičům a jejich dětem postiženým srdeční vadou
účet pro Vaši pomoc:   233856424 / 0300 (více v záložce O spolku)

Zvracení, obrovská únava, trvající několik dní. Toto prožívá nejen naše dcera, ale spousty dalších srdcařů. Naše zkušenost ukazuje, že se tyto reakce na změnu počasí zhoršují s věkem. Dceři je 17 a na počasí reaguje už několik let a výrazně zhruba poslední rok. Za poslední dva týdny zažila změnu dvakrát a pokaždé ji to vykolejilo nejméně na 3 dny. Jednou z příčin zvracení (třeba i 18x za den) může být i nedokrvení malého mozku, k němuž při změnách může dojít. Zde jsou uložena "čidla" statiky , takže může dojít k sitauci, jaká nastává při jízdě autem. Jak přesně a proč reaguje organizmus na změny počasí - defacto ještě dřív, než to dovede zaznamenat zdravý člověk, je velmi složitá a ne zcela vyjasněná otázka. Zjednodušeně řečeno se při změně teploty mění propustnost buněčných membrán a dochází k jiným chemickým reakcím v těle (jsme totiž v podstatě chodící chemické sloučeniny). Zdravý organizmus dovede výkyvy teploty uvnitř těla vyorvnávat. Ale srdcařův organizmus to nestihne a potíže se dostaví i při minimálních změnách. Z osobní zkušenosti u dcery: Důsledkem velkého zatížení organizmu (zvracení, minimální přísun jídla, vody, zatížení srdce atd.) může být i to, že digoxín, jehož úkolem je zpomalit (urovnat) tepy srdce, se začne v těle s každou novu dávkou ukládat a tedy koncentrovat a tedy zvyšovat účinek. Dcera má standardní tep 100-110 za minutu. Při tomto období se jí však snížil na 48 až 50 ! Kromě toho tep kolísal, Urea stoupla na 31,5, změnili se další hodnoty látek v těle. Dcera nebyla schopna vstát, posadit se, unavilo ji i krátké mluvení. Příčinou snížení tepů byla s největší pravděpodobností koncentrace digoxínu. Ten jí byl snížen zatím na polovinu. Tep se teď (po dvou dnech od snížení dávky) již pohybuje kolem 80-90 za minutu a dcera se cítí mnohem lépe. Protože máme kyslík, podávali jsme jej ve zvýšeném množství. Nepodceňovat sledování organizmu Při těchto stavech je nezbytné stále hodně pít a dodržet přísun minerálů a samozřejmě i léků. Ale doporučujeme průběžně stav dítěte kontrolovat! Naše zkušenost ukazuje, že se to velmi vyplatí.